Louis Widmer Skin Appeal

zaterdag, augustus 05, 2017

Heey! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een review schreef over de producten van Louis Widmer. Ik kreeg laatst weer een pakketje opgestuurd met daarin 4 samples uit de Skin Appeal lijn van Louis Widmer. Ik begon ze meteen te testen!

Informatie over de Skin Appeal lijn: 

Ongeveer 80% van de jongeren krijgt te maken met een min of meer uitgesproken onzuivere huid. Daarom heeft Louis Widmer het Skin Appeal-assortiment ontwikkeld: doeltreffende reinigende en verzorgende producten tegen mee-eters, puistjes en onzuiverheden. Skin Appeal maakt deel uit van de Dermatologica Widmer-lijn, ontwikkeld in nauwe samenwerking met dermatologen. Tijdens de puberteit krijgt de huid vaak te kampen met overtollig talg en bacteriën die onzuiverheden veroorzaken. Om nog meer schade te voorkomen, is het belangrijk om op tijd en systematisch (tegen mee-eters bijvoorbeeld) in te grijpen. En dit in drie stappen, acht weken lang.

Stap 1: Reinigen
Om overtollig talg te verwijderen. Voor een zuivere huid.

Stap 2: Zuiveren
Om de laatste (vuil)restjes te verwijderen. Zuivert, verzacht en verfrist de huid.

Stap 3: Verzorgen
Om de huid te verzorgen, de doeltreffendheid van behandelingen te versterken en een terugval te voorkomen.

Ik heb zelf niet echt last van een onzuivere huid, maar de producten helpen dus ook om het te voorkomen!

Sebo Fluid
Informatie:

De Sebo Fluid is de ideale verzorging voor de onzuivere, vette of gemengde huid. Het versterkt de doeltreffendheid van behandelingen tegen onzuiverheden en brengt bovendien de talgproductie in balans. Deze vloeibare emulsie hydrateert en matteert de huid.

-Hydraterende verzorging
-Onzuivere, gemengde & vette huid
-Dag-& nachtverzorging
-Hydrateert & matteert
-Brengt talgproductie in balans
-Zonder parfum

Gebruik:

's Morgens en 's avonds op een goed gereinigde huid aanbrengen.

Ingrediënten:

Aqua, Alcohol Denat, Distarch Phosphate, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Di-C12-13 Alkyl Malate, Cyclopentasiloxane, Glycerin, Propanediol, Butyl Avocadate, Panthenol, Ethylhexyglycerin, Tocopheryl Acetate, Ammonium Acryloyldimenthyltaurate/VP Copolymer, Allantoin, Hydrolyzed Jojoba Esters, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Disodium EDTA, Tocopherol, Arginine, Pantolactione.

Voor meer informatie klik hier

Mijn mening:

De crème smeert goed uit, doordat het zo vloeibaar is. Het product voelt heel verzorgend en maakt de huid heel zacht. Het heeft geen sterke geur, wat ik soms ook heel fijn vind! Ook droogt de crème heel snel op. Ik vind het heel fijn om dit product op te doen wanneer ik op bed ga.

Lipo Sol Tonic
Informatie:

Deze milde tonic reinigt de huid en heeft een heel doeltreffende antibacteriële werking bij onzuiverheden.

-Zuiverende lotion
-Onzuivere, gemengde & vette huid
-Tegen verstopte poriën
-Zonder parfum

Gebruik:

Gebruik deze tonic zowel 's morgens als 's avonds. Breng daarna uw behandelingsproduct - aangepast aan uw huidtype - aan.

Ingrediënten:

Aqua, Alcohol Denat, Butylene Glycol, Sodium Laureth Sulfate, Panthenol, Allantoin, Ethylhexylglycerin, Arginine, Capryloyl Glycine, Citric Acid, Benzoic Acid, Pantolactone.

Voor meer informatie klik hier

Mijn mening:

Ik gebruik elke dag een tonic nadat ik mijn make-up er af heb gehaald om de laatste restjes er af te halen. Ik vind het heel leuk om vaak verschillende tonics uit te proberen. Deze tonic voelt heel verfrissend aan en haalt ook goed de restjes van mijn make-up er af. Ook zuivert hij mijn huid goed en ik vind het trouwens ook heel fijn dat deze producten zonder parfum zijn.

Skin Care Gel
Informatie:

Skin Care Gel werkt doeltreffend tegen verstopte poriën en verhindert de vorming van zwarte puntjes.

-Onzuivere, gemengde & vette huid
-Werkt tegen zwarte puntjes
-Zonder parfum

Gebruik:

Breng de gel één keer keer per dag ('s avonds) aan tijdens de eerste week. Vanaf de tweede week: twee keer per dag ('s morgens en 's avonds) behalve in geval van een gevoelige huid. In dat geval raden wij één applicatie per dag aan.

Ingrediënten:

Aqua, Alcohol Denat, Glycerin, Propylene Glycol, Glycolic Acid, Distarch Phosphate, Polyacrylamide, Hydroxyethylcellulose, Zinc Sulfate, Sodium Hydroxide, C13-14 Isoparaffin, Salicylic Acid, Phenoxyenthal, Ethylhexylglycerin, Laureth-7, Menthol, Disodium EDTA.

Voor meer informatie klik hier

Mijn mening:

Ik heb een gevoelige huid, dus ik gebruik het product één keer per dag. De gel brengt makkelijk aan en word goed over het gezicht verdeeld. De gel is niet te dik, waardoor hij ook snel opdroogt. Mijn huid is na gebruik ontzettend zacht en ik heb ook veel minder last van zwarte puntjes op mijn neus.

Peeling
Informatie:

Dankzij de dubbele werking van de biologisch afbreekbare korreltjes en de chemische peeling op basis van fruitzuren, garandeert deze dermatologische peeling in gelvorm een gladde en gereinigde huid tot diep in de poriën.

-Onzuivere, gemengde & vette huid
-Dubbele werking
-Grondige reiniging van de poriën
-Verfijnt de huidstructuur
-Zonder parfum

Gebruik:

Masseer de peeling één à twee keer per week in op een vochtige huid, als u een normale huid heeft. Bij een vette of onzuivere huid: meerdere keren per week. Laat enkele seconde inwerken en spoel grondig af met water.

Ingrediënten

Aqua, Polycaprolactone, Glycerin, Sodium Laureth Sulfate, Laureth-9, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Glycolic Acid, Panthenol, Disodium Undecylenamido MEA-Sulfosuccinate, Hydroxyethylcellulose, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol, Lactic Acid, Citric Acid, Disodium EDTA, Ethylhexylglycerin, Malic Acid, Benzoic Acid, Salicylic Acid, Pantolactone.

Voor meer informatie klik hier

Mijn mening:

Ik gebruik deze peeling 3 keer per week. Na ongeveer 10 seconden spoel ik de peeling af terwijl ik onder de douche sta. Ik vind het onder de douche het makkelijkst, omdat je het er dan echt grondig af kan spoelen. De peeling heeft gelukkig niet hele dikke korreltjes, want bij dikke korreltjes kan het best wel hard tegen je huid aan schuren en dat is niet zo goed voor een gevoelige huid.

Ik ben weer heel tevreden over de producten van Louis Widmer. Ik vind het echt een prachtig merk met geweldige producten. Ik raad je zeker om een product van Louis Widmer te proberen!

Liefs!

You Might Also Like

0 reacties